Tuesday, December 1, 2009

Pertemuan dan perpisahan...

Pertemuan adalah sesuatu yang tidak kita jangkakan, ia datang tanpa kita sedari, tetapi perpisahan adalah sesuatu kita tahu akan terjadi tetapi tidak tahu bila akan masanya tiba. Malam ini, aku menerima sesuatu berita ataupun jawapan yang aku nantikan, walaupun ia tidak seindah yang ku harapkan, tetapi ia sudahpun berlaku, masa tidak dapat diputar kembali untuk aku mengelak apa yang telah berlaku, terutama sekali pertemuanku dengan nya. Keputusan telah di buat, aku harus menerimanya, samada suka atau tidak. Allah menduga aku lagi kali ini, rasa tidak tertanggung akan dugaan kali ini. Aku masih lagi mengharapkan sesuatu yang tidak mungkin berlaku. Luka hatiku berdarah lagi, bukan oleh orang yang sama, tetapi pedih kali ini cukup terasa. Mungkin disebabkan oleh usiaku telah menginjak lebih dewasa dari dahulu. Kali ini, aku menangis tanpa pedulikan sesiapa pun. Ia tidak dapat ku bendung lagi, gugurnya airmata kerana kehilangan sesuatu yang amat di sayangi dan di cintai, tetapi apakan daya cinta memerlukan kedua-dua hati untuk menjadi satu. Ianya tidak terjadi lagi. Biarkanlah dia memilih jalan yang terbaik buat dirinya. Siapalah aku ini bagi dirinya. Apapun berlaku, akan ku doakan kebahagiaan dan kesejahteraan hidupnya kelak. Moga mendapat orang yang lebih baik dari ku. Tetapi untukku melupakan seseorang yang sudah bertakhta di hati ini bukanlah mudah. Biarlah aku menanggung beban ini sendirian. Allah tentunya memahami dan menyayangi diriku ini. Petunjuk dari-Mu amat ku harapkan. Mungkin malam ini, perpisahan aku dan dirimu akan berlaku oleh jarak dan tempat. Tentunya, engkau perlukan ruang dan peluang, jadi akan ku berikan kepadamu. Selamat tinggal memori indah lalu, ku biarkan ia berlalu. Esok, perjuangan ku yang baru akan bermula, agamaku, bangsaku, tanah airku, keluargaku amat memerlukan keringat ini, doakan agar perjalananku kali ini lebih mudah untukku berjuang kepada jalanmu, Ya Allah.. salam..

No comments:

Post a Comment